Carles ha escrit: ......com s'ho fan per anar a prendre l'antidot els monjos que havien agafat el virus i només aquests ?[/i]
1.- En primer lloc hem de comptar els monjos afectats, és a dir aquells que tenen al front la senyal vermella.
2.- Han de passar els dies i quan hagin passat tants dies com monjos veiem infectats, aquests han de marxar tots. Si no marxen vol dir que hi ha un més infectat que jo no veig i aquest soc jo.
Exemples)
1r. dia) Si el primer dia jo no veig cap, com sé que hi ha d'haver algú, pensaré que soc jo l'infectat i marxaré. Els altres podran veure que marxo i per tant sabran que ells no porten la marca.
2n. dia) Si jo veig un infectat només i el segon dia no ha marxat, vol dir que hi ha dos infectats. Jo com només veig un, sabré que jo he de ser el segon. Marxarem tots dos i els altres sabran que no estan infectats.
3r. dia) Si jo veig dos infectats i el tercer dia no han marxat, vol dir que hi ha tres. Jo com només veig dos, sabré que jo he de ser el tercer infectat. Marxarem tots tres i els altres sabran que no estan infectats.
4r. dia) Si jo veig tres infectats i el quart dia no han marxat, vol dir que hi ha quatre. Jo com només veig tres, sabré que jo he de ser el quart infectat. Marxarem tots quatre i els altres sabran que no estan infectats.
.............
Si jo el primer dia veig 13 monjos amb marca, és a dir, infectats he d'esperar al dia 13.
Si marxen els monjos sabré que només hi ha 13 que són els que veia i marxen i per tant jo
no estic infectat.
Si no marxen els monjos sabré que hi ha 14 i que jo con només veig 13 sabré que estic infectat i marxaré en busca del antídot.
Massa bonic el problema per deixar-lo sense respondre.
(Quan arreglaràs el tema colors, Carles?)